Forex Trading Ljusstake Strategi


Topp 5 ljusstake strategier. Kandlestick diagram är ett av de mest kraftfulla tekniska analysverktyg i säljaren s. De är också en av de vanligaste. De flesta tekniska analysprogrammen använder ljusstakar som standardläge för kartläggning. Används korrekt kan ljusstakar ge en signal i Förskott av mycket annan marknadsaktion De kan vara en ledande indikator på marknadsaktivitet. Men kännedom bryr sig nödvändigtvis inte av kompetens. Det finns kanske mer än 100 enskilda ljusstakar och ljusstake. Detta är en skrämmande mängd information för en näringsidkare att förstå och tillämpa. Med de flesta saker är vissa ljusstake mönstrar mer användbara än andra Här kommer vi att titta på några av de mest livsdugliga för aktiehandlare. Dessa är ljusstickmönster som upplevelseshow har mest betydelse för konsekvent lönsamma handelsbeslut. Öka noggrannheten i dina förutsägelser. För de som inte känner till detaljerna i ljusstake char Det är viktigt att gå över grunden Skillnaden mellan det öppna och det närmaste kallas ljusstammens verkliga kropp. Den högre av dessa värden skapar den övre extremiteten av den verkliga kroppen och den lägre av dessa värden skapar den lägre extremen Mängden beståndet steg i pris över den verkliga kroppen kallas den övre skuggan. Mängden som beståndet föll under den verkliga kroppen kallas den nedre skuggan. Om ljuset är grönt eller vitt betyder det att nedre extremiteten definieras av öppningen Pris och att aktiens pris steg under perioden kartläggs Om ljuset är rött eller svart, identifierar den nedre extremen slutkursen och lagret föll under perioden. Kandlar kan skapas för vilken tid som helst Månatlig, veckovis, Timme eller till och med en minut Oavsett tidsramen bör ljusstakar inte bedömas i isolation. Handlare bör alltid leta efter uppföljningsåtgärder för att bekräfta signaler under följande tillämpliga period. Om författaren. Bramesh Bh Andari är en skicklig aktiehandlare på indiska aktier delar sin inblick i Forex, Commodity och World Indices genom sin webbplats. Han tillhandahåller också online-handledning på teknisk analys som kan nås på. Forex Trading Strategy. Nick s Forex Price Action Strategy. Welcome to Senaste utgåvan av min Forex trading strategi Min Forex trading strategi är helt och hållet baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005 Denna handelsstrategi är tio år Under tillverkningen har det överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på den. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi. Indikatorbaserade strategier är låsta på marknaden Förhållanden som de skapades för prisåtgärder är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handelar Rs viktigast är att prisåtgärder gör det möjligt för dig att hålla din handel enkel. Att hålla din handel enkel. Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att fortsätta att handla enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Ju enklare din strategi är desto effektivare kommer du att Vara som en näringsidkare. En av de viktigaste målen med min prissättningsstrategi är att hålla mina kartor rena Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex Packing Mina diagram som är fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Tradering utan indikatorer gör min Forex tradingstrategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut Här är en bild på min EUR USD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi. Detta diagram är tydligt och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspris. Det är därför jag älskar min Forex trading strategy. Some Trading strategier är en absolut röra av indikatorer Kolla in bilden nedan, vissa människor faktiskt handla så. En rörig indikator baserad Forex strategi. Varför skulle du vilja handla som this. Indicators krävs för denna Trading Strategy. So att handla min Forex Trading Strategi Jag använder ingen indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag finner data värdelösa, eftersom de lagrar nuvarande pris. Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera Handlar om aktuell prisåtgärd. Varav valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action. Min Forex Trading Strategy kommer att fungera på alla valutapar som är gratis flytande och regelbundet handlas. Det beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det betyder att du Kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading-plattform. Som sagt, föredrar jag personligen att koncentrera mig på bara några valutapar vid en gång hittar jag det också Distraherande för att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EUR USD, USD CAD och AUD USD Jag handlar i allmänhet dessa valutapar som de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du hittar inte slumpmässiga hopp om inte där S har varit några mycket oväntade nyheter, vilket är ganska sällsynt. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asian session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tider. Pris Action Trading Works Better on Längre tidsramar. Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla varje tidsram från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagliga diagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är Lättare att upptäcka och leda till mer konsekvent vinst. Typ av Price Action Analysis. Primarily använder jag två former av Price Action Analysis. Support och Resistance lines. Candlestick analysis. How att skriva handel med My Forex Trading Stra Tegy. Due till den senaste ekonomiska osäkerheten och länderna förlorar sina kreditvärderingar etc, valutor är inte som de normalt skulle ha gjort Det har lett till att jag endast handlar omkallningar. Jag letar efter starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden en gång Ett mönsterformulär som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Målstrategier Mål och Stopp. Mål Mina mål är i genomsnitt 80 pips Stoppar Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. These Mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och stoppa Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste nyanser och låga. En vanlig plats för stopp kommer att vara över eller under senaste Hög eller låg. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsmeddelanden. Jag använder Forex Calendar från att hålla reda på ekonomiska data Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika handel med stor påverkan Pressmeddelanden Faktum är att genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst. Banker och andra stora handelsinstitut betalar miljontals för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska utgåvor. Dessa gissningar är inräknade i pris Innan uppgifterna släpps. Om en handel skapas före en viktig ekonomisk datafrisättning kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner sig själva för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort är det vanligtvis en orsak. Det enda Nyheter jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket höga konsekvenser nyheter, här är en snabb lista. Tal av centralbankens ledare eller politiker. Interest rate meddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP rapport, namnet ändrats för ett tag sedan till Non - Arbetsmarknadsändringsrapport. Du bör också vara säker på viktiga politiska möten som toppmötena G7 och G8. Det senaste toppmötet i G7 i juni 2015 orsakade en hel del oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att återgå snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort det innan några större pressmeddelanden. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel att låta dig göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan vilken Forex-valutapar som helst. Candlestick Analysis. You bör redan känna till grunderna för Candlestick Analysis som omfattas av Forex Education-avsnittet. Om du Har inte gått igenom ljusstakeanalysens grunder, gör det så att det är viktigt att förstå grunderna innan du lär dig den här strategin. Aktuell prisanalys under andra halvåret. När handelspris Aktuella data är alltid viktigare än gamla data. Det beror på vad som händer NU är alltid viktigare än vad som hände för några timmar sedan. För att sätta detta i perspektiv, låt oss titta på ett 4 timmars ljus. Detta ljus har några särdrag En lång nedre wick, en hausseig bo Dy och en liten övre wick Så låt oss bryta det här ljuset För första halvan av detta ljus sitter det i en baisse riktning. Vi kan se detta från den långa nedre viken Så det är säkert att anta att under en period av detta Stearinljuset som bjärnen befann sig i. I slutet av det här ljusets liv tog tjurarna kontroll över priset. Vi kan se det här av den hausse kroppen och det faktum att vi har en lång nedre wick. Den långa nedre veckan berättar för oss att Björnarna hade kontroll för att börja med, men tjurarna tog kontroll innan stearinljuset stängdes. Det är här termen den andra halvan kommer från. För första halvan av detta ljus s liv hade bjärnen kontroll, men för andra halvan hade tjurarna Kontroll. Vad som händer i andra halvan av ett ljus s liv är alltid mer betydelsefullt för oss När tjurarna tar kontroll i andra halvan av ett ljus, kommer de troligen att fortsätta att ha kontroll när nästa ljus öppnar. Detta ensam räcker inte Att basera en handel Men det är en mycket viktig del av P Ris Action Analys. Observera att andra hälften är en generalisering Det kan mycket väl vara att den haussefulla rörelsen i ljuset ovan kom under de senaste 5 minuterna. Den punkt jag försöker komma över är att de senaste uppgifterna är viktigare. Du behöver Använd ljus för att analysera vem som för närvarande kontrollerar marknaden. Långa wicked Patterns. Now att du förstår andra halvan kommer jag att visa dig den starkaste typen av vändmönster och visa dig varför den är så stark. Ett långt wicked mönster har två Delar. Den förutbestämda trenden. Beslutet Trend En stark trend som tyder på att tjurarna eller björnen för närvarande är i marknadskontroll. I Long Wicked Patterns bör en trend bestå av fyra eller flera ljus och ljusen bör Rör sig starkt i samma riktning Med andra ord bör det vara mycket tydligt att varken tjurarna eller björnen har kontroll över marknaden. Ta en titt på ljuset ovanför. Den första uppsättningen visar tydligt definierad haustisk kontroll L på marknaden Den andra uppsättningen visar också hausstark kontroll, men det visar en svag kontroll av marknaden. Flyttet är nästan sidled och tjurarna får tydligt ingen markering. Kom ihåg, du vill se en tydlig och stark kontroll över Marknaden från antingen Bulls eller Bears. Identifying en föregående trend är inte svårt, men det är inte heller en vetenskap jag kan inte säga en trend är exakt 100 pips, eftersom en trend är beroende av nuvarande marknadsförhållanden och valutaparet du är Handel Jag vet att det är lite svårt när du inte har en exakt regel att följa, men med lite övning kommer du att kunna hitta trender med lätthet Om du håller ögonen på min blogg kommer du att kunna se affärer Jag tar och därmed kommer du att lära dig att fånga de bästa föregående trenderna. Obestämdljuset indikerar att tjurarna eller björnarna förlorar makt. Obs! Det här ljuset har tre huvudfunktioner. Veken måste vara längre än ljusets kropp. Veken måste peka i samma riktning Tion som den föregående trenden. Strålkroppen borde vara motsatt till föregående trend. Ovanför förklarade jag begreppet andra hälften och jag visade dig ett obeslutningsstearin. Nu ska jag sätta det i samband med en lång ont Mönster. I den gula markerade rutan kan du se den baisse föregående trenden. När du tittar på dessa ljus är det mycket tydligt vad de berättar. Både första och andra halvan av varje ljus säger oss att björnen har kontroll över marknaden. Lite lägre wick berätta att tjurarna kämpar tillbaka, men de starka bearish karosserna berättar för oss att björnarna dominerar. I den gula markerade rutan kan du se Obsession Candle Detta ljus indikerar något helt annat. Det berättar för oss att för första halvåret Starka styrka fortsatte och priset gick lite ner Men den andra halvan av stearinljuset visar oss en väldigt betydande hausseuropeisk rörelse. Det visar oss att tjurarna var så starka att de kunde helt vända Den bearish rörelsen och stäng ljuset med en hausseig kropp. Tänk på betydelsen av detta Marknaden förändrats från att vara helt dominerad av Bears till obeslutsamhet och sedan hausseffekt. Den andra halvan av Obsession Candle berättar för oss att tjurarna tar kontroll och Att den hausseffekten kan fortsätta i nästa ljus. Det är ett långt ont i ett nötskal Nu snälla, bli inte överexcited och börja handla med dessa mönster. Du behöver förstå omvända handel innan du kan gå in i en handel. Forex Strategy Corner Använda ljusstakeformationer I Trading. Candlestick Formations Vilka väljer vi. Giver ett stort antal olika ljusstakeformationer skulle det vara nästan omöjligt att mäta den övergripande lönsamheten hos alla ljusstake-strategier i en enda studie I stället kommer vi att fokusera på specifika vändningssignaler som vi tror har Intuitivt värde när det gäller marknadssentiment I det här fallet kommer vi att titta på både Morning Star och Evening Sta R formationer som buy-and-sell signals. A Morning Star-bildning är en bullish reversalsignal för en övergripande downtrend. Med tämligen konsekventa förluster ser vi ett starkt negativt full-bodied första ljus. Det andra ljuset öppnar vid eller under föregående stängning, handel Inom ett relativt snävt område med det höga som ligger under mittpunkten för det första ljuset. Det tredje ljuset är starkt positivt och stänger över mittpunkten av det första ljuset. Det berättar för oss att det inte är möjligt att stryka priset under tidigare nedgångar och riskerna förblir för En omvänd prisutveckling. Evening Star är effektivt motsatt till en Morning Star, eftersom priset börjar i en uptrend och det första ljuset är starkt positivt. Det andra ljuset öppnas ovanför eller vid föregående stängning, handlar inom ett ganska smalt område och med Den är låg över den föregående linjen s mittpunkt Det tredje ljuset är starkt negativt och stänger under mittpunktens första ljuspunkt. Detta ger varning om att tjurar inte kan driva priset till nya Höjder och starkt starka ljussteg vid ytterligare nackdelspotential genom efterföljande handel. Backtesting our Candlestick Formations. Using FXCM s Strategy Trader-programvara kommer vi att koda en strategi baserad på dessa två populära ljusstakeformationer och se deras historiska resultat. Kan enkelt testa våra koncept över spektrum av valutor och tidsramar. Vi är extra försiktiga när vi inte lägger till godtyckliga element i vår kod som kan leda oss till att överoptimera våra resultat eftersom vårt syfte är att bedöma den råa lönsamheten hos den enkla ljusstaken bildningen. Visa en videoguide om strategi-backtesting och optimering i Strategy Trader here. Forex Candlestick Morning Star och Evening Star Strategy. Entry Rule Om det finns en Evening Star-bildning enligt definitionen i vår strategi kod lägger vi en marknadsordnad för att klara av Öppna för nästa dagliga bar Om det finns en morgonstjärna lägger vi en marknadsorder för att köpa på nästa bar. Take Profit None. Exit Rule Handelsnivån tas ut av Motsatt signal Således om vi är långa på grund av en Morning Star-bildning, skulle en efterföljande Evening Star stänga den befintliga långa och upprätta en kort position. Använda Strategy Trader är det relativt enkelt att uppnå i kod Således lämnar vi strategin på vår Diagram och se resultaten. Ladda ner och installera Strategy Trader-plattformen och importera sedan följande kodexempel från DailyFX forex forum Hämta och pakka ut den bifogade filen Open MorningEvening och klicka på OK när du blir ombedd om du vill importera Strategy Advisor till din plattform . Öppna sedan MorningEvening-filen för att ladda arbetsytan som laddar strategin på den brittiska punden US-dollar och Euro US Dollar valutapar s. Forex ljusstakestrategi resultat. Om vi ​​kör denna strategi på det ofta flyktiga och snabba brittiska pundet Amerikanska dollarparet, med ett dagligt diagram som går tillbaka till januari 2001, är resultaten ganska imponerande. För att vara helt rättvis utförs denna strategi inte n Tidigt som konsekvent bra på något annat valutapar. Denna författare är helt uppenbart med en förlust för att förklara varför morgonstjärnan och kvällsstjärnformationerna, som definieras av strategikoden, har gjort så tydligt bra på GBPUSD och några andra valutapar. Samma strategi gjorde Ett särskilt bra jobb för att fånga upp EURUSD-uptrend sen i slutet av 2008 men har inte kunnat tjäna på efterföljande drag. Vi uppmanar dig att testa strategin på olika valutapar och över specifika tidsramar. Med hjälp av den bifogade koden kan du också testa olika stoppförluster Och vinstmålnivåer för dina affärer som lär dig de olika egenskaperna hos potentiella pengarhanteringstekniker för Evening Star och Morning Star-bildningsstrategier. Använda det på befintliga Forex Strategies. Även om vi har uppnått blandade resultat med morgonstjärnan och kvällsstjärnformationerna, gör det Verkar vara något användningsområde för den nämnda strategin när det gäller handel med brittiska pundet US-dollar-valutaparet Tidigare resultat är aldrig en garanti Ee av framtida prestanda och som en sådan stor försiktighet uppmanas. Men vi har sett en sådan anmärkningsvärd konsekvens i tekniken s förmåga att välja GBPUSD-omkastningar att det är svårt att ignorera backtestdata. I framtida artiklar hoppas vi att gräva vidare in i Dessa och andra ljusstakeformationer kombinerar dem med andra analystekniker för att sammanställa attraktiva handelsstrategier. Om du skulle vilja föreslå idéer för detta ämne eller någon annan forexstrategi som du skulle vilja se i den här serien, var gärna att skicka e-post författare David Rodr guez at. Visa tidigare artiklar i denna serie. Skrivad av David Rodr guez, Kvantitativ Strategist för. Att läggas till i författarens s distributionslista, e-post med ämnesraden distribution list. Candlestick strategi i Forex. Någon ljusstake mönster kan vara En handelssignal själv eller kan den användas för att indikera de möjliga inmatningarna Mönstret visar bara förväntningarna på marknaden och signalerar möjliga förändringar för att söka efter Inträde, andra analysmetoder än ljusstakar bör användas. Om du föredrar dagens handel, är skeptisk mot indikatorer, så skulle japanska ljusstakeexportstrategin uppfylla dina förväntningar. Stålmönster möjliggör för en näringsidkare att bestämma marknadssituationen såväl som utbud och efterfrågan Balans. Specifikationer för ljusstake mönstret analys. Ju längre ljusstrålkroppen i forex, desto starkare Momentum och desto större är potentialen att röra sig i specificerad riktning. Ett hausstarkt ljusstake med den stora kroppen och den korta nyansen visar att köparna påverkar Marknadsföra mer än säljarna Ett bajsstearinljus med stor kropp och kort nyans innebär att utbudet på marknaden är starkare än efterfrågan. En lång nyans i specifika riktningar innebär att ljusprocessen i forex har förändrats i utbud och efterfrågan. Av förväntningarna på marknaden kan bestämmas genom att jämföra ljusstakarna med varandra. Den korta nyansen från Den ena eller den andra sidan indikerar större rörlighet för rörelsen i bestämd riktning Relativt lika nyanser förutsatt att ljusstaken s kropp är liten Doji ljusstakar för valutamönster representerar obestämd marknad - trycket på köparens s och säljare s pris är ungefär lika under sådana omständigheter Även en liten tillväxt i volymen av handel kan leda till en stark prisrörelse oftare finns det en trend att vända om. Låt oss påminna de viktigaste ljusstickshandelssystemen. Lysstiftmönstren som kan definieras som omkastningsmönster varnar inte bara om omkastningsutveckling men Även om sidobevakningen startar eller avgår från den och ibland om minskning av rörelsens s hastighet utan ändring av riktningen. Varje mönster är endast meningsfullt där den når den starkaste nivån Om omvändningsmönster lyckas kommer det att följas av kontinuerlig bestämd rörelse. Handelsmönster bestående av 1-2 ljusstakar skulle förlora sin betydelse om den nuvarande rörelsestrenden eller korrigeringen N i prisrörelse detta mönster applicerades mer än en gång Detta gäller speciellt för Doji ljusstake mönster De mest tillförlitliga japanska ljussticksignalerna visas på Daglig tidsram Efterföljande tidsramminskning sänker signalernas tillförlitlighet. Ett exempel på handel med ljusstake-strategier baserat på engulfing-mönster. Candlestick Forex Trading Strategi använder denna ljusstake mönster som omkastningssignal eller korrigeringsstart Trading tillgång någon valutapar Handelsperiod Europeiska och USA sessioner Timeframe D1 eller H1.Candlestick handelsstrategi för signal att köpa. Bildandet av ljusstake engulfing mönster krävs på Den låga av den nedåtgående trenden. Signalen bekräftas att det kan vara Doji ljusstake mönster eller ett annat engulfing mönster i samma riktning. Lågt av det första engulfingmönstret får inte förnyas, dessutom - ju mer avlägsen priset, desto starkare handel Signal. Vid nästa ljussticksöppning öppnar vi en lång position. Stop Loss blir fixe D under en låg bekräftelse signal. Candlestick strategi Forex för signal att sälja. Bildandet av ljusstake engulfing mönstret krävs på den höga av den uppåtgående trenden. Signalen är bekräftad Doji ljusstake mönstret eller ett annat engulfing mönster i samma riktning. Hög av Det första engulfingmönstret får inte förnyas. Vi öppnar en kort position vid nästa ljussticksformation. Stop Loss kommer att ställas över högbekräftelsessignalen. Strålkastarmarknaden med fri ljusindikator. Handelsstrategin använder ljusstickmönster med Hög tillförlitlighet och glidande medelvärde för bestämning av den aktuella trenden EMA 9 rekommenderas för den populära valutaparhandeln på M15-tidsramen Fritt ljus anses vara ett fullformat 15-minuters ljus, kropp och nyans som inte berör EMA 9 Linje och slutkursen för ljusstakarna i forex trading är inte högre lägre tidigare extrema fria ljus måste ha den genomsnittliga kroppen och genomsnittliga shad E-hammare, dodji-reverseringsmönster och GAP är inte tillämpliga. Traderande tillgång EUR USD, USD JPY, USD CHF, GBP USD, EUR GBP, EUR JPY, GBP JPY Handelsperiod Europeiska och USA: s handelssession Candlestick Forex trading under perioderna Marknadens obeslutsamhet är inte tillrådlig. Huvudtrenden s riktning bestäms av EMA 9 För den långa positionen köps krävs förekomsten av det fria bullish-stearinljuset över EMA 9 Nästa ljusstämpel efter fritt ljus eller en Buy Stop-order bör Vara något högre än slutkursen Stoppförlusten är fixerad i max nivå av det fria ljuset. För en kort position säljs ett gratis baissejus bör vara lägre än det glidande medlet. Inträdet vid nästa ljusets öppnande beror på marknaden eller Bör göras av en pågående Sälj Stopporder. Ett stoppförlust bör fastställas 3-5 poäng under mina fria ljus. För inställning av vinst ska två spår av det fria ljuset användas. Ett bra ögonblick för inmatningen när det kommer Till ljusstake strategi trad När det gäller huvudvalpar visas inom 15-30 minuter efter den europeiska sessionens öppnande, när marknadsriktningen har fastställts. Den genomsnittliga varaktigheten för den öppna affären är upp till 1 timme. Det rekommenderas inte att handla utan stoppförlust eller gå in inom Första 5 minuter av varje timme. Affären bör öppnas såvida inte avslutningspriset för det fria ljuset till 9 är mindre än 3-4 poäng. Kroppen av det fria ljuset är mindre än 10 poäng. Från den matematiska förväntan Fritt ljus forex ljusstakehandel är tillräckligt effektivt om avtalen inte är gjorda för ofta och endast i tillförlitliga konfigurationer. Allmänna anmärkningar angående ljusstakehandel. Forex ljusstakeanalys består av en mängd olika typer, vilket kan innebära 1-6 ljus. Flertalet av Mönster fungerar mer effektivt i huvudtrendriktningen, betraktas det att omvändmönstren är svagare. Vid intradaghandel bör huvudtrenden på den större tidsramen beaktas. Om Efter mottagandet av ljusstickssignalen, bekräftar rörelsen på marknaden inte det, då trenden sannolikt kommer att strömma i motsatt riktning. Principerna för kapitalförvaltningen är gemensamma för alla handelsstrategier för valutastift. För de långa positionerna är stoppförlusten fast 5 -10 poäng under ljusstake mönstret s minimum, medan Take Profit är 10 poäng lägre än det högsta av föregående fraktal För de korta positionerna regler för fixering Stop Loss Take Profit är likartade. Varken forex ljusstake mönster kan vara en handelssignal i sig, inte heller Kan den användas för att indikera de möjliga inmatningarna Mönstret visar bara förväntningarna på marknaden och signalerar de möjliga förändringarna. För att söka in posten, bör andra analysmetoder användas än japanska ljusstakar.

Comments